Vakantiekriebels met de tweede editie van Blokhutboot Magazine
Varen in Nederland, maar dan nèt even anders, dat kan met de Blokhutboot. Met dit bijzondere vaartuig (letterlijk: een blokhut op een boot) kunnen vakantiegangers de rivier ontdekken, zonder vaarbewijs.
Help BootAanBoot en maak kans op twee kaarten voor de HISWA RAI 2018
Hierbij doen wij een oproep aan onze trouwe lezers. Wij zijn reuze benieuwd wat u van onze nieuwssite vindt en welke social media u gebruikt.
Nidelv 950 S-line uit voorraad leverbaar
Sinds de presentaties op toonaangevende watersportbeurzen bezitten steeds meer watersporters in Nederland, Duitsland en Engeland een Nidelv 950 S-line. Smelne Yachtcenter in Drachten is de officiële dealer van Nidelv in Europa en ziet de populariteit enorm groeien.
The Dutch yachting industry in the spotlight: Bonsink Yacht Painters
Bonsink Yacht Painters is an all-round international painting company that has been specialised in watersports since 1982. Over the years, the company’s specialists have gained extensive experience in yacht construction, both nationally and internationally.
CED Watersport: betrouwbare expertise op het gebied van pleziervaart
Op 1 januari 2015 heeft Unigarant NV, in de watersport ook bekend als Garantex Expertise, haar expertisewerkzaamheden ondergebracht bij CED. Wat betekent dit voor de watersporter? CED Watersport legt dit op deze pagina zelf
The Dutch yachting industry in the spotlight: ASA Boot Electro
ASA Boot Electro is a wholesaler of technical products, materials and systems for yacht builders, installers, service centres and watersport retailers.
The Dutch yachting industry in the spotlight: Damarin
The traditional yard Damarin is located in Gouda, on the bank of the channelised Hollandse IJssel River. Damarin boats are distinguished by their beauty, quality, handling and thoughtful & comfortable interiors. The yard develops all its products In-house and builds them entirely in the Netherlands.
The Dutch yachtig industry in the spotlight: Dutchcat
While catamaran sailing yachts are relatively common, they are rarer in the motoryacht sector. This is surprising considering these types of boats are often much more energy-efficient, more spacious and more stable than mono-hulls. Jan van Eck aims to fill this gap in the market with his brand-new and unique DutchCat.
The Dutch yachting industry in the spotlight: Bonito Boats BV
Bonito Boats offers extensive knowledge and top-notch craftsmanship in-house, involving clients in every aspect of the building process, from design and planning to construction and finish. With the full support and guidance of the yard, its global clientele can choose between the delivery of a full steel building kit or a fully finished yacht.
Update: Winactie gesloten tickets voor Rotterdam Boat Show 2023
Vanwege de succesvolle eerste editie vorige jaar wordt ook dit jaar de Rotterdam Boat Show georganiseerd. Van 7 tot en met 10 april wordt Jachthaven De Rotterdamsche Admiraliteit ondergedompeld in alles wat met de pracht en praal van luxe watersport te maken heeft. En het mooiste is, u kunt hier bij zijn!
The Dutch yachting industry in the spotlight: B. van den Hoven
B. van den Hoven Jachtbouw is specialised in the construction of luxury motoryachts in lengths from 15 to 22 metres, and produces some four to five customised yachts a year; dream yachts that meet the demands of the client to a tee.
The Dutch yachting industry in the spotlight: De Haer Nautique
Sailors who wish to sell their boat from their own private berth are welcome at De Haer Nautique. In 2003 the company became the first yacht broker in Northern Europe to start selling luxury motoryachts in the medium and high price range (up to € 750,000, with an average of € 100,000) independently and actively from the owner’s berth.
The Dutch yachting industry in the spotlight: Gruno Motoryachts
Gruno has been offering a wide range of attractively priced steel motoryachts in lengths from 7 to 18 metres for 45 years. Its motoryachts are characterised by a high degree of comfort and
luxury on the water. Owners are ensured of a yacht that combines on board spaciousness and comfort with optimal safety and the most reliable technologies.
The Dutch yachting industry in the spotlight: Allpa marine equipment
Founded in 1971, allpa is one of the biggest European distributors of parts and accessories for pleasure and commercial boats. allpa sells high quality products for all activities related to watersports; sailing and motor yacht yards, nautical shops, service companies, inboard and outboard motor dealers and commercial vessels.
240 optimistzeilers op Optispring Regatta
Optimistzeilers opgelet! Op 7 en 8 april is het zover: dan wordt de Internationale Optispring Regatta in de Marina van Port Zélande gezeild.
The Dutch yachting industry in the spotlight: Da Vinci Yachts
Da Vinci Yachts in Heeg builds spacious, modern motoryachts of the highest quality with a classic twist. Since its establishment in 2001, the Frisian yard has been developing yachts that combine superior Dutch quality and exclusivity with sustainability and innovation.
Nooit meer natte raamprofielen aan boord met TOPwindows
Zeg eens eerlijk: heeft u ook wel eens goed naar de bootramen gekeken? TOPwindows bewijst dat kwaliteitsbootramen van belang zijn en zelfs het verschil kunnen maken.
The Dutch yachting industry in the spotlight: Rotorswing Marine
The management of RotorSwing Marine has over 40 years of experience in the design and production of roll damping equipment for both superyachts and professional vessels. While designing a retractable system, they faced an unforeseen new challenge in the form of the Magnus effect.
Nautal publiceert onderzoek naar het huur- en vaargedrag van de Nederlander
Eén van de meest populaire vormen van reizen en voor het ontdekken van nieuwe landen en culturen, is het huren van een boot. Dat geldt zeker ook voor Nederlanders. Het verhuurplatform Nautal deed onderzoek naar het huur- en vaargedrag van Nederlanders in het binnen- en buitenland.
Vaarbewijs: verplicht of niet?
In veel gevallen is een vaarbewijs verplicht. Met een vaarbewijs deel 1 mag men gebruik maken van vaartuigen die langer zijn dan 15 meter en die hogere snelheden dan 20 km per uur kunnen behalen. Maar hoe zit het met een praktijkexamen? En of dit nu wel of niet verplicht is, waar volgt u een vaaropleiding?
WINACTIE: De Sloepenbox: Onmisbaar in je sloep of tender (gesloten)
In de box vind je niet alleen het Sloepenboekje, maar ook een Sloepenkaart geheel gericht op jouw vaargebied. BootAanBoot mag twee Sloepenboxen weggeven!